logotype
21 -December -2024 - 15:19
Vito si s nástrahami tratě dokázal poradit a v sobotu skončil na druhém místě a v neděli po menších komplikacích na místě čtvrtém.
Co se však ukázalo v plné skutečnosti, je velmi nízká účast jezdců všeobecně.
 Je jasné že na tyto závody musí přijet celý český mistrák.Pro některé  jako nutný trenink pro zařazení do repre a pro ostatní ,kteří si dělají marné ambice na toto zařazení,ale musí tyto závody absolvovat také,aby nevypadli z registru a z obzoru užšího výběru.Přesto si však myslím,že situace v českém enduru již dozrála do samotného finále.Velmi nízká účast  na závodu Camsu v Bílině a následně i pod Ačrem v Jiníně musí jasně signalizovat,že tudy cesta nevede resp. vede, ale do enduráckého hrobu.Bude tedy záležet na představitelích obou seriálů, jestli tuto situaci budou řešit a jak.
O závody typu endurosprint jako v Jiníně tzn. hodinové svezení za 700,- , asi zájem nebude a vlastně ani nevím o co ještě zájem bude.Bezmezné ježdění po lesích asi nebude to pravé a mám-li být upřímný povede enduro ještě rychleji do záhuby. 
Masovost rapidně klesla a nebojím se říci,že se vytratila.Enduro se stalo spíše záležitost bohatých než dobrých a tak spousta jezdců jen ,,trenuje" a jezdí kolem vesnice a po večerech vzdychá u youtubu.
Kam dál ?Nevím resp. já si myslím,že vím,ale to musí vědět Ti nahoře a uvědomit se kam se enduro dostalo.
Když jsem zakládal s p.Polívkou divizi enduro pod Camsem, někdo na stránky napsal ,,Svět se zbláznil,Benda chce velet českému enduru". Nevelím tomu. Snad je nyní ten autor spokojený!
 
Zatím zdravím Honza Benda

Komentáře   

 
#9 anopeters 2014-10-09 14:38
Souhlasím s Vámi,shodou okolností jsem byl na obou závodech jak v Bílině tak v Jiníně a účast Katastrofa.Za posledních pár let tak neuvěřitelně klesla úroveň a účast na rádoby mistrovských závodech,že to zavání parodií na mistrák.Nevím koho může těšit pořádat a jezdit takové závody,kde není dostatek konkurence a poháry si odváží téměř každý kdo dojede?Jasně se ukazuje,že pořádat dva seriály s názvem MISTROVSTVi je nesmysl!!! a zavede enduro jenom do zapomnění a bezvýznamnosti.
Citovat
 
 
#8 re:Petrbenda 2014-10-02 09:43
Musím s Tebou souhlasit,ale uvědomuje si vůbec někdo,že když pojedou všichni na ,,něčem" a nějak, dostávají pořadatele jednou nohou do kriminálu? Možná ,že ne do krimu,ale jen mu zabaví veškerý majetek za náhradu škody. Pořádání takových závodů je jen otázkou času,než se stane jeden jediný průšvih a pořadatel půjde sedět.Tím veškeré takové soukromé závody skončí.
Zkuste si to vzít někdo na triko a já budu chrlit závody jeden za druhým.
Zdraví Honza Benda
Citovat
 
 
#7 názorPetr 2014-10-02 07:35
Uděláš závody tak, že můžou přijet všichni a na všem pak se ti to zaplatí a i vyděláš. Uděláš z toho licenční závody s řádama a pak se nediv, že nevyděláš. kolikrát úroveň místních závodů daleko přesahuje AčR nebo CAMS.
A přávě takové závody jako v Náměšti jsou ten správný krok jak jezdit trochu organizovaně.
Citovat
 
 
#6 kličkabenda 2014-10-01 19:10
S Policií jsem neměl nikdy problém a přístup ze jejich strany byl vždy příkladný!!!
Honza
Citovat
 
 
#5 houby jezdecbenda 2014-10-01 19:09
Máš pravdu Jiří.
Všem pořadatelům je přes 50 let a tak to asi brzy skončí.Mám-li být upřímný tak souhlasím s Tebou v té oblíbenosti a tak se na to vykašlu a budu mít klid já i Ti,kteří mi v oblibě nemají a nebo to budu dělat jen pro těch pár ostatních.
Jinak když mi to trochu vyjde .Plánuju rozloučení se sezonou na 8.11.2014 opět v Pačejově.Bude to spíše jen takové přátelské svezení s posezením a manželkami a nebo milenkami,ale jen na enduro motorkách.
Zdraví Honza Benda
Citovat
 
 
#4 Názor houby jezdceJirka 2014-10-01 18:33
Se zájmem sleduji tyto stránky.Letos jsem se po třiceti letech opět vrátil k enduro závodům. První byly v Pačejově. Překvapilo mě jak byly vaše závody p. Bendo připravené a podle mého názoru i velmi profesionálně zorganizované.P odle mého názoru není problém v technické nebo ve formální přejímce , některé závody jsou více, nebo méně oblíbené. Lońský ETK cup kde byla technická i formální přejímka a přesto na závody přijelo až 250 závodníků.Probl ém je s lidmi kteří by takové závody organizovali.Ně kteří jsou ve vetší , nebo menší oblibě někteří schopnější atd. Ale jedno mají společné -zorganizovat závody je jak časově tak technicky velmi náročné a navíc většina institucí jim hází klacky pod nohy.
Pokud jak CAMS , AČR nebo legislativa nepomůžou a nezjednoduší pořádání kvalitních enduro závodů tak těch pár posledních pro které je enduro celoživotní záležitostí odejdou , nebo už nebudou mít chuť či sílu do pořádání závodů a to bude konec endura v Čechách.
PS. Doufám že se ještě letos v Pačejově svezeme.
Citovat
 
 
#3 je to jen názorJirka 2014-10-01 17:33
Tak ten jezdec byl z vašeho týmu a můj kamarád Vitorio a to že se vrátil domu a důvod toho raději nebudu komentovat. :lol: Tam je to spíše kulturní akce kam přijedou i závodníci na starých Jawách,které dělali slavnou historii tohoto sportu a to je na tom to krásné,vždyť kde to dnes na závodech vidíte?Já si myslím,že po lesích jezdí i kluci na cross motorkách a to že nemaji peníze na enduro motorku je prostě fakt a někteří si to nemohou dovolit.To že u nás je problém s Policií něco vyjednat je jasné,ale to by měli opět řešit federace a myslím,že směšný klakson stejně nic nezachrání. :-)
Citovat
 
 
#2 aha tak to je onoJan Benda 2014-09-30 19:23
Jiří máš asi pravdu .Závody byly asi krásné i když vím,že se někteří jezdci i vrátili a závod radši nejeli.Já když je pořádám tak mi nepřijede ani padesát lidí.Takže asi nejsou dost ,,brutál" a nebo??? už to vím.na závodech mám technickou a formální přejímku!. Nevím co to je ta buzerace/že má motorka svítit a nebo troubit a nebo mám mít to co má mít?/vždyť i jen malá značka .reg značka je důvodem k tomu ,aby pojišťovna dala od případné nehody ruce pryč a veškeré!!!!!!! škody tedy hradí jezdec/připravt e si pár milionů/ a nedovedu si představit závod oficiálně/ a ne na černo/pořádat bez pomoci a dohledu Policie ČR. Dále buzerace pořadatelů je asi i v tom,že nějaký seriál má mít nějaké parametry a tak se jako pořadatel rozhodnu,zda na ně přistoupím a jedu vyšší ligu a nebo si pořádám jen tak něco pro sebe.Já osobně si nedovedu představit jet enduro na motocrossové motorce.To už není enduro ,ale organizovaný bordel a tomu bych já tedy rozhodně nefandil a nebo bych ho ani nepořádal.Koupí š si crossovku tak jezdi cross.Chceš jezdit enduro-kup si enduro.
Ale jinak s Tebou souhlasím,to o tom ježdění je pravda a musím uznat-s hlubokým smutkem.Závody nikdo pořádat nechce a není důvod -všichni si mohou jezdit po lesích jak je libo.

Ale ať má pravdu kdokoliv je třeby aby svůj názor zveřejnili a napsali proč a nač a co vlastně chtějí:?!?!?!?!?!!?
Zdraví HOnza Benda
Citovat
 
 
#1 KlikaJirka 2014-09-28 11:06
Zájem o závody je,letošní enduro v Náměšti nad Oslavou navštívilo přez 170 závodníků a to je ten tip a návod jak přivézt kluky z lesa na závody.Tito kluci dle mého názoru nechtějí absolvovat PAKÁRNU v podobě AČR a CAMSU,vyřizován í licencí,buzerac i na technické kontrole atd.Chtěji zaplatit a pěkně se svézt.Neni to až tak o penězích,vždyť enduro závod 13 Regiment v Rumunsku absolvovalo cca 40 závodníků z Česka,kluci jezdí na Slovensko,proto že tam můžou startovat na krosové motorce a bez buzerace.To samé je to s pořadately,proč by dělali závody,když na tom nevydělají ani korunu a ještě je někdo pak buzeruje pro to či ono.Na tom jak to změnit by měla zapracovat ta či ona federace,jinak se nic nezmění.
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

2024  Enduro JBR   všechna práva vyhrazena. Majitel flandermann | update for berny (netlife-ultimate.eu)