- Podrobnosti
- Zveřejněno 22. 7. 2020 8:26
- Zobrazeno: 1101
V předminulém víkendu se jel v jihočeském Jiníně další závod MMČR v endurosprintu pod Ačr.Zajímavostí tentokráte bylo,že jako trať stačil pouze jeden test a bez přejezdu a tak se možná tento trend ujme i na jiných závodech.Naše barvy hájil tentokráte Jan Vašta v MMČR,Jan Bureš v přeboru E1 a Lukáš Lindauer.Lukáš jel závod HOBBY a díky své motivaci se válel a válel a tak z toho bylo nakonec umístění v polovině startovního pole.Jan Bureš v Přeboru E1 si vybral daň nováčka až do dna .V sobotu nedojel a v neděli si pobral závěrečnou pozici-je co zlepšovat. Jan Vašta to má letos obzvláště těžké.Obhajoba je vždy těžší,navíc se na startovním roštu objevilo několik předních jezdců z Německa a tak byl Jenda rád za 8.místo po oba dny ,kdy díky několika pádům přišel o několik míst v celkovém hodnocení.Zatím drží v celkovém hodnocení 3.místo ve třídě.
Několik slov k závodu viděno mým očima.
Tak především jsem byl napsán jako vedoucí tratě bez možnosti její korigace.Přijel jsem pomoci panu Kalnému ve čtvrtek před závodem.Trať byl již danná a tak jsem jen tloukl kulíky a motal mlíko.Když jsem došel k úseku,kde se měl jet již loni výjezd na skalku a viděl,že se letos jet nemá,připravil jsem ho jako součást tratě s tím,že jsem zároveň připravil objízdnou trasu,která by byla případně sjízdná pro slabší jezdce a nebo v případě zhoršení počasí.To vše s vědomím,že připravuji trať pro MMČR.O sjízdnosti jsem se přesvědčil v zápětí,kdy jeden z přítomných jezdců Německa jen v krátkých kalhotách a helmě tento usek obsolvoval zkušebně bez jakýchkoliv problémů.Tento úsek mi odsouhlasil i pan Havel,se kterým jsem toto konzultoval, a v pátek a v sobotu i několik jezdců přeboru .Následně byl o víkendu tento úsek označen jako nesjízdný a objízdný úsek panem Kuklíkem jako nesmysl.Proto se tento úsek vůbec nejel.Na otázky Německých jezdců ,, warum...." jsem jen krčil rameny.Večer jsem odjel domů.V pátek jsem ještě obešel trať a v úmorném vedru připravil zbývající části tratě,upravil radiusy zatáček a start,cíl apod. a večer jsem musel odejet domů.Sobotní část závodu MMČR byl poznamenána stížností na nesjízdnost tratě pro tř.80 a ženy.Na trati jsem tedy připravil krátké objízdné trasy a ani nevím zda se jich využilo.Přebor si to užil v sobotu s plnou parádou a tak bylo rozhodnuto,že se trať pro HOBBY pokrátí o výjezdy a závod HOBBY se tím zreální pro tyto jezdce.Večer po dojetí jsem ještě připravil několik úseků pro přebor tak,aby se v neděli ráno mohly jet sjízdné výjezdy i pro tyto třídy.V neděli ráno jsem dostal příkaz pro přebor vynechat všechny výjezdy,aby byly sjízdné i pro kategorii ženy.Trať byl již oschlá a dle mého názoru a mých zkušeností se tedy mohlo jet tak, jak jsem trať připravil.Reakce naštvaných jezdců přeboru při prvním průjezdu nedělní tratě byly více než vypovídající.Na sobotní večerní zasedání JURY jsem jako údajný vedoucí tratě přizván nebyl/což je asi dobře/ ,na rozdíl od jiných osob a tak ani nevím o čem se tam diskutovalo.Plnil jsem pouze příkazy ředitele soutěže.Měl jsem připraveny ještě další náročné,ale vždy sjízdné, úseky,ale na to již nebyl prostor.
Hodně mi mrzelo,že po nedělním závodě Přeboru jsem na svém stanovišti slyšel od jezdců přeboru,že nějaký Benda přemlíkoval trať,vyřadil pro přebor již oschlé výjezdy a udělal tak z těchto jezdců úplné neschopné blbečky.Opakuji-plnil jsem jen příkazy vedení.
Zdraví Honza Benda