logotype
23 -December -2024 - 05:15

JBR

Čeladná 2014 ,začátek sezony v enduru.

Minulý víkend se opět roztočila kola endura u nás pod taktovkou CAMSu.Sice trochu pozdě,ale přece a začátek byl v režii horalů z Čeladné.

Už několik let se jezdí na stejné místo pro stejné zážitky z neustále kvalitnější soutěže.

Všem je jasné ,že seriál pod CAMSem je daleko kvalitnější co do úrovně soutěží a tak se na něj sjíždí velmi kvalitní jádro jezdců.Samozřejmostí je neúčast naší repre. možná z důvodů podúrovňové konkurence,ale v zákulisí se šeptá,že maji strach,že by je ,,Volňas s Michaldou " zpraskal i" jako uličníky a to prý je jeden z hlavních důvodů.
Dále velmi vysoká náročnost soutěží je asi také příčinou,ale to nechám jiným.
JBR enduroteam vyslal do boje o medaile tři borce.Ve dvojkach E1 Jenda čenda Benda, v mistráku Jenda Vašta-rohlík a Jiří Palacký ,který si odbýval premieru ve velkém enduru.
Kluci se s tratí popasovali na jedničku i když se Jiří trochu trápil a nervozita udělala své,ale jinak jel skvěle.
V sobotu ráno bojové rozdílení a hurá na ně.
Přes den jsme trochu zmokli a zase uschli a Ondřejník nás zase trošičku zpěnil,ale podstatné je,že kluci dorazili do cíle živí a zdraví.

Výsledkem bylo třetí místo Jendy Vašty v juniorech -hned za Milanem Englem a první místo Čendy ve II.v.tř. E1.
Pravdou je,že jsme večer padli jako zabití do pelechu a jeli domů až v neděli ráno.
Takže začátek by šel .Dále nás čeká ,,domácí soutěž v Opařanech",ale to až v polovině srpna.
Zdraví HOnaz Benda

Komentáře   

 
#12 re:enduro-Proch yJan Benda 2014-07-28 14:45
Tak pane Procházka asi takhle.Možná jsem Vás rozesmál těmi náb.závody,ale smysl náborového závodu je to,že pověřená osoba na nich vybírá nabírá mladé talentované kluky a ty následně soustřeďuje dle regionů do jednotlivých středisek.Proto je třeba funkce šeftrenéra mládeže,který nastaví koncepci sportu.Kdyby byl takový zájem a peníze v rodinných rozpočtech o mistrák,náš sport měl koncepci a řád,nebyly by levnější seriály o kterých píšete.Nových pořadatelů se mi ozvalo opravdu hodně,ale nevím, zda je o ně vůbec zájem,protože kromě mne je nikdo neoslovil.Jinak s Vámi musím a chci ve většině souhlasit,ale v CAMSU se již z důvodů,které jsem popisoval v článku níže, neangažuji a tak je třeba tyto stížnosti směrovat někam jinam.Teď jsme jeli do Kopidla,je to blízko a opravdu krásné závody.Pořadate l se musel hrozně nadřít při přípravě a výsledek .....pár jezdců.Možná se zvolilo i špatné datum-dovolené? !?!?Ohledně možnosti a motivace postupu -souhlas .Nevím o nějacích střediscích,kte rá by soustřeďovala mládež.Peníze na to jsou-pan Ječmínek jich dostává dost.A co tedy navrhujete pane Procházky Vy,když jsem Vás tak pobavil.Kdo mě zná ,tak ví co jsem pro enduro udělal a jak jste na tom Vy?Blížím se v pořádání k 60tému uspořádanému závodu.Jak jste na tom Vy?To že je něco třeba ,,něco"dělat ví všichni,ale kdo to začne a bude to dobře?Já jsem všechno zpracoval a dělal jsem na tom hodně dlouho/já blbec/.Bylo tam i možné využití voj,prostorů apod../Na mnohých se dnes jezdí hobby seriály a závody a jde to/ a výsledek?Napsán o,,Svět se zbláznil-Benda chce velet českému enduru."Nechce, má toho už dost,je naprosto otráven a došel mu dech.Proč se neudělá celostátní sněm-valná hromada endura jak jsem chtěl!!!Většina /když ne všichni/pořadat elů má přes 50 let a dokonce i víc.Kdo to bude dělat dál??Nevím,ale je třeba něco dělat!!!Ano ,je třeba ,něco ............... .A co?Navrhněte.
Zdraví HOnza Benda st
Citovat
 
 
#11 re.MalátJan Benda 2014-07-28 14:06
Já už to těžko převezmu.
Ve VV jsem skončil a důvody jsem zveřejnil.
Přesto fandím Českému enduru dál.
J Benda st.
Citovat
 
 
#10 EnduroProcházka 2014-07-24 09:42
Docela jsem se u Vás na stránkách pobavil,vůbec netuším co myslíte náborovými závody?Myslíte jako před mnoha lety,že přišli kluci z ulice dostali simsony a oblečení a šlo se závodit?Teď vážne,s endurem to šlo za poslední tři roky opravdu velmi s kopce díky dvěma seriálům a množstvím hoby závodů.Jsem z Jilemnice a okolo nás se jezdí kvanta různých i velmi pěkných hoby seriálů,kde není vůbec žádný problém začít závodit.Žádná licence,zaplatí š startovné a hotovo.Problém spíš vidím v prestižním seriálu mistráku,tady se to podle mě začíná řítit do propasti,lokali t ubývá,přeborářů pramálo a kdo to za chvíli bude pořádat pro těch pár jezdců?Jezdím také na CAMS velmi si pochvaluji organizaci a úroveň závodů ,ale taky mi zcela chybí vize,vy nemáte zájem o talentovaný kluky?Když u Vás někdo začne a bude dobrej,vůbec nenabízíte možnost postupu až k mezinárodním závodům,potažmo reprezentaci.Mo tivace pro mladé a jejich otce platiče nákladů nulová.Rozhodně se přidávám k hlasům ,že je potřeba urychleně něco udělat než bude pozdě.Jasně si vzpomínám,na vyhlášení pana Abraháma z roku 2010,že chce motocyklový sport převzít jako celek a ne ho rozdělit a oslabit jako se děje teď.
Citovat
 
 
#9 EnduroMalát 2014-07-22 15:32
Fandil jsem Vám,myslel jsem,že máte připravený převzetí autority jak Abrahám vyhlašoval,to se ale ukázalo jako zbožné přání.Takže pánové buď to převezměte se vším všudy nebo to zabalte!Takhle tomu spíše pomáháte do hrobu !!! Malát JBC
Citovat
 
 
#8 České enduroFrantišek Ferus 2014-07-07 21:08
Omlouvám se za pár překlepů v předešlém komentáři. Psal jsem to o pauze na oběd ve spěchu. Chvátal jsem zpět do práce vydělávat na nové zážitky :-)
Citovat
 
 
#7 České enduroFrantišek Ferus 2014-07-07 13:08
Dovolím si jen krátce přispět do diskuze. Vetšina lidí z vedení obou organizací zastřešujících závody, které mají v názvu Mistrovství ČR nepochopilo, že i dům se staví od základů. Proto i enduro potřebuje základy, na kterých se dá stavět. I ti nejlepší závodníci začínali v regionálních závodech. V současném nesystému za chvíly nebudou ani ty nenáviděné CUPY ve kterých se každý rok našlo několik závodníků, kteří si tu licenci udělali. Jenže jeden seriál s prominutím bez úrovně hodné MČR a jeden sice s krásnými závody, ale vše hodně daleko. A ještě když by jsme to vzali do detailů tak ten kvalitnější seriál je jen CUP, kterému se do názvu vloudilo Mistrovství ČR což mě z pozice jezdce, který enduro jezdí pro zážitky vůbec nevadí. Ale pro zajímavost zážitek s Frýdlantu mě stál 15000Kč. A to si každý opravdu dovolit nemůže. Proto je třeba hledat cestu jak přitáhnout na závody více závodníků a třeba i ty co jezdí po lesech a devastují přírodu. To však půjde poze tak, že ty závody půjdou závodníkům naproti. To znamená to, že je třeba začít hledat systém od regionálních - krajských soutěží z krerých porostou závodníci pro mistrovské závody a třeba v budoucnu i pro tu reprezentaci. Pak přibudou i ti sponzoři, kteří pomůžou talentovaným závodníkům překonat finanční náročnost tohoto sportu. V současné době se nikdo nemůže divit, že místo do endura jdou peníze třeba do biatlonu.... Pokud vím, tak Honza Benda o těchto potřebných změnách psal již před několika lety a zatím se mu všichni vysmáli. V případě , že budu také pro smích, tak přeji všem těm vysmátým ať je jim do smíchu i za pár let, až bude enduro patřit mezi sporty jen pro pár lidí, kteří se pojedou svést za hranice, kde pochopili co je třeba.

František Ferus
Citovat
 
 
#6 re borisHonza Benda st 2014-07-07 10:10
Ahoj .
Opakuji ,že CAMS od začátku navrhoval jednu licenci.Z AČRu zásadně negativní odezva.
Jak se domlouvat s někým,kdo to zásadně odmítá.Poraďte někdo-já tohle neumím.
Jinak znovu k CAMSU jen krátce.Pan Sefr to napsal dobře a v mnohém s ním souhlasím.
Asi takhle v podstatě si Ti rekreační jezdci -dle pana Šefra -řekli dost a když k nám máte takový přístup,tak si uděláme seriál pro sebe.A Vy si mistři jezděte a zaplaťte ten svůj.Ahoj
Honza Benda st.
Citovat
 
 
#5 LicenceBoris 2014-07-05 09:17
Jezdim občas na oba serialy ale je to fakt na palici vyřizovat dvě licence.Něco s tim udělejte!!!!!!B ohatě stačí pět super Endur,ostatní jako trenink.
Citovat
 
 
#4 re :René ŠefrJan Benda st. 2014-07-01 19:46
Pane Šefr musím s Vámi v mnohém souhlasit.
Proč jsem zakládal divizi enduro pod Camsem asi nemá cenu zde znovu roztáčet a když, tak si to znovu na stránkách přečtěte.V tomto mi připadá,že jste se do endura dostal asi tak včera.Jestli si myslíte,že enduro pod vedením AČR šlo tou zprávnou cestou,je to Váš názor a já mám naprosto opačný/a mnoho jiných/.Jestli si myslíte,že velmi malá část dotací,kterou AČR ,dle mých informací, dává na tento sport a to ještě jen někomu, je dostatečná ani to Vám nebudu vymlouvat.Vy jste zřejmě spokojen.Já ale ne.Chtěl jsem jen aby peníze,které někdo čerpá dostali Ti zprávní lidé-jezdci a pořadatelé.Já se stále totiž domnívám,že opravdoví talenti jsou někde zapomění a nikdo o ně nemá zájem.To,že jsem měl v úmyslu to směrovat někam jinam je další věc.Jedno si však myslím stále.AČR nemá zájem na enduru a to i Vy dokonce píšete ohledně sdělovacích prostředků.Váš návrh na sjednocení seriálů je překrásný,ale neuražte se,ale to už jste asi úplně mimo mísu a chtělo by to se o tento sport z Vaší strany zajímat i z jiné stránky.Slyšel jsem nedávno,že repre nemá z čeho vybírat.Kolik bylo uspořádáno náborových soutěží a nebo treninků pro širokou veřejnost?Já nevím a nerad bych někomu křivdil.Mohli bychom si o tom popovídat,ale je mi líto já jezdím rád na kvalitní závody/i když se na nich vozí jen spokojení rekreační jezdci!!!!!/ a Vy máte jako prioritu repre.Mohu Vás ubezpečit,že když pořádám závody ani o tu naši repre nestojím.Mám s nimi své hořké zkušenosti a jsem rád za ty spokojené rekreační jezdce.
Sice mám startovní pole bez ??hvězd",ale spokojené/ možná byste se divil jak byste museli chvátat/.
Jinak nevím kde jste vzal info o počtu aktivních jezdců,neboť dle info z AČR tento sport provozuje více než 5 000!!! jezdců
Zdravím pane Šefr a děkuji za komentář aVáš podpis
Zdraví HOnaz Benda st
Citovat
 
 
#3 Jak dál??????????Šefr René 2014-06-30 09:06
Po přečtení Vašeho článku mi nedalo,abych na něj nereagoval.Píše te zde,že jezdci s ambicemi na reprezentaci nejezdí z důvodů obavy s konkurence a vysoké náročnosti závodů.Skutečno st je však zcela jiná.Kalendář závodů,které určují nominaci do reprezentace čítá 4 endura 4 endurosprinty a 4 ME což je dohromady 12 víkendů,v případě ME se vždy jedná o téměř celý týden.Při takovéto časové a hlavně finanční zátěži,se není co divit,že se jezdci s ambicemi na zařazení do reprezentace nezúčastňují závodů pod Cams ,neboť zde nejde o mistrovské body ani o kriteria nominace.Již před třemi lety jsem upozorňoval,že mám velké obavy z rozdělení endura na dva seriály.Sport,k terý aktivně provozuje cca 300 jezdců a na závody se dostaví cca 200 z nich neunese rozdělení na dva seriály.Bohužel se moje černé představy naplnily.Existu jí zde dva seriály,kde v jednom je vcelku dobrá účast a úroveň v mistrovské třídě,ale chybí dostatečná účast jezdců přeboru a hobby tříd,a druhý seriál, kde je značné množství spokojených rekreačních jezdců v mnoha různých třídách,ale zase zcela chybí vrchol snažení ambicioznějších jezdců a to je nominace do reprezentace,po př.do Trophy teamu nebo Stříbrné vázy.Tento dnešní stav endura v Čechách mi nedává žádný smysl,a ani do budoucna nemůže přinést nic dobrého pro tento sport.Vnucuje se mi tímto otázka,jaký je vlastně cíl práce Cams ,když tato organizace není mezinárodně uznána a nemůže řídit sport u nás.Nicméně příští rok se koná šestidenní v Košicích ,kde se předpokládá plná účast naší reprezentace a značného množství našich klubových teamů,předkládá m k úvaze návrh,zda by nebylo možné alespoň pro tuto sezonu sestavit jednotný kalendář závodů, tak aby přinesl co nejlepší přípravu jezdců na šestidenní a sjednocení endurové veřejnosti.Samo zřejmě za předpokladu,že se podaří pro všechny případné pořadatele kvalitních závodů vymoci na Autoklubu akceptovatelné podmínky.Náš sport pomalu mizí z novinových článků a televize,začíná se ztrácet i z povědomí veřejnosti,a to nejen u Nás nýbrž v celé Evropě.Nepřidáv á mu na prestiži ani občasné reportáže v TV nova a články v novinách o devastaci přírody motorkáři .Existence dvou nesourodých seriálů dává tomu všemu korunu a laickou veřejnost již zcela dezorientuje.My slím že tento nastoupený trend povede časem k totální destrukci a konci endura u Nás.Omlouvám se,pokud jsem někoho svými názory urazil,budu rád,když tento můj názor tlumočíte vedení divize Cams a třeba bude možno alespoň začít diskutovat co dále .
S pozdravem
René Šefr U trianglu 1018 Liberec
tel.602 410 814
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

2024  Enduro JBR   všechna práva vyhrazena. Majitel flandermann | update for berny (netlife-ultimate.eu)