JBR
Zemřel král-ať žije král?
- Podrobnosti
- Zobrazeno: 11515
Situaci v motosportu asi zná každý.Já osobně se v tom moc neorientuji a tak to nechávám plavat a jedu si sám dále.Tohle je asi největší vzbouření za posledních no ...x. let.
Neznám pana Ječmínka a ani jsem ho nikdy neviděl osobně.Vím jen,že se ho všichni bojí a raději si to sním nechtějí rozházet.Proč, to nevím.Neznám ani ty osobnosti,které se proti němu staví.Vím jen jedno.Na několika sjezdech si ho zvolila většina zúčastněných a kdo to byli Ti voliči-také nevím.Možná,že někteří z nich právě nyní organizují tuto vzpouru.Samozřejmě se bude říkat ,že dosud to všechno dělali jen pro sport a pro....??? Připomíná mi to pohádku ,,Sůl nad zlato", tam byl také král ,dokud sypal a hle,přestal a hurá do světa .Král totiž a to i král Ječmínek, je králem jen do té doby,dokud má poddané, bez nich už není král .Potom mě tedy napadá,že nebýt poddaných a oddaných,nebyl by králem ani pan Ječmínek.Jak je možné,že byl tak dlouho králem a kdo byli Ti poddaní.
Kdo pro AČR pořádal všechny ty závody a soutěže a hrdě nosil znak autoklubu na prsou?
V Bibli se praví ,,hoď kamenem první,kdož jsi bez viny".Tak tedy hurá- poctiví-kamenujte!
Jak je možné,že všechny obrovské kausy přestál pan Ječmínek bez ztráty kytičky?Buď je opravdu nevinnost sama a nebo to jeho vina není a je v tom namočená celá politická špička.Možná je to jen nastrčená figurka pro obrovský tunel s názvem......nevím.Tam bych potom hledal hlavní důvod.
Každopádně jakákoliv změna k lepšímu bude dobrá a budu držet palce,ale snad nyní držím palce i panu Ječmínkovi.
Neznám ho,nikdy mi nic neudělal a já jemu také ne a hlavně ,, já jsem pro něj nikdy nic neudělal" tak proto.
JBR nebylo nikdy a není na prodej/ a já také ne/.
Jen mám obavy,aby nám sem za chvíli nemuseli přijet udělat pořádek sousedé z Bavorska-budeme se umět domluvit?
Hurá vstříc lepším zítřkům.
HOnza Benda
"Sereme na ječmen aneb sametová revoluce v motosportu začíná"
Zásadní problém našich politiků, bafuňářů a prezidentů různých klubů je ten, že čím déle jsou ve funkci, tím méně si vidí na špičku nosu. Úplně zapomínají, že i když jsme národ sklopených ocasů, jednou za čas se dokážeme zvednout a pěkně jim zatopit. A to se právě teď děje v motorsportu v duchu hesla Serme na Ječmen!
O uplynulém víkendu se v centru Prahy objevily nádherné závodní i sériové automobilové legendy a s nimi i osobnosti českého motorsportu v rámci akce Prague Rally Revival. Na některých autech jsme mohli vidět zajímavou samolepku, kde chlapeček kálí na ječmen. Nezasvěceným se mohlo zdát, že jde o jednu z těch „funny“ samolepek, které si na auta lepí tuningoví nadšenci. Ale chyba lávky. Šéf českého autoklubu se totiž jmenuje Roman Ječmínek a kálící mladík symbolizuje závodníky, příznívce motorsportu a všechny, kteří maji rádi závodní auta a právě se rozhodli, že na šéfa autoklubu budou „srát“. Proč se k tomu rozhodli? Hned z několika různých důvodů.
Protože náš motorsport už několik dlouhých let skomírá a skomírá. Příčin, proč u nás upadá, je hned několik, ale tou hlavní je právě šéf Autoklubu České republiky Roman Ječmínek. Jestliže si ve spojení s českou politikou říkáte, že ryba smrdí od hlavy, tak tady si to můžete vynásobit snad tisíckrát. Dokonce už i ploutve, tělo a ocas začíná pochybovat, jestli ta hlava k nim vůbec patří. Nebudu vás zatěžovat drobnostmi jako je estébácká minulost pana Ječmínka nebo lidský propletenec, který z Autoklubu dělá téměř jeho rodinný podnik. Stejně tak asi nemá smysl se zabývat kauzou Sazka, kde byl Ječmínek na různých postech a někde se objevilo, že pobíral měsíčně až 900 000 Kč. Pryč od toho, pro nás je důležité, co se děje v motorsportu.
Hlavním problémem je to, že se autoklub žádným způsobem nesnaží český motorsport posouvat někam dál, stát za ním, dělat mu dobré jméno a investovat do něho, a to i přesto, že za to od státu dostává peníze. Prvně se absolutně nepodporuje mládež a to v jakémkoliv slova smyslu. Příklad za všechny: jeden přípravce soutěžních automobilů měl zájem o vypsání nové třídy R1 (téměř sériové vozy pro mladé závodníky) a zaplacení licencí pro mladé nastupující jezdce. Výsledek? Autoklub na něj udělal dlouhý nos. Dalším, relativně čerstvým příkladem, je i neuskutečněný Opel Adam Cup, který chtěl v ČR pro mladé jezdce pořádat Ctirad Hájek. V Německu to funguje tak, že tamní autoklub dotuje auta částkou 15 000 eur, aby je závodní tým, potažmo jezdec mohl mít levnější a dosáhl na ně. Závody jsou vypsány pro jezdce od 18 do 27 let a autoklub se rozhodl vše rozjet pod heslem „hledáme nového Waltera Röhrla“. A u nás? Autoklub to rozjel pod heslem „pane Hájku, zaplaťe 140 000 Kč, jinak vám ten cup ani nevypíšeme“. Vidíte ty rozdíly? A takhle bychom mohli pokračovat dál a dál.
Pak tady máme sérii tragických nehod, které se na soutěžích staly v předchozích letech. Všechno se to zastavilo u poslední nehody v Lopeníku, kde došlo k usmrcení tří mladých dívek a co udělal autoklub? Nechal tři dny volně média spekulovat, nepostavil se za jezdce, ani za organizátora soutěže, který podléhal autoklubu a nesnažil se udržet všechny na uzdě až do verdiktu policie. V pohodě a klídku svého centra v Opletalce si počkal, pak před média vyslal mediálního zástupce, který ovšem blábolil nesmysly, jimž obyčejní lidé nemohli rozumět. A pan Ječmínek? Ten to nechal dojít tak daleko, že náš prezident oznámil, že by nechal rally zakázat! Zakazuje někdo myslivce, sjezdy na kolech a další nebezpečné sporty? Dám příklad z Francie. I tam se stala tragická nehoda. Šéf francouzského autoklubu FFSA si svolal zástupce hlavních médií a dohodl se s nimi, aby nevycházely pobuřující a bulvární zprávy, dokud policie vše nevyšetří a neoznámí verdikt. A všichni spolupracovali tak, jak bylo dohodnuto.
A k tomu se přidávaly další drobnosti, jako neochota domluvit se s amatérskými závody, zakazování čehokoliv podle libovůle a stavu úplatků a konexí. Autoklub dokonce zakázal dvěma závodištím, pod pohružkou zrušení dotací nebo příspěvků, vpustit do svých prostor právě zmiňovaný Prague Rallye Revival. Jenže tentokrát už se přepočítal a zapomněl, kdo proti němu stojí! Ješitnost je mocná věc. Akci připravuje Eda Patera, který zároveň pořádá amatérské závody do vrchu a to víte, jestliže na amatérských závodech, které si všichni platí ze svého (organizátor i závodníci), jezdí přes 120 aut a na mistrovství ČR, které pořádá autoklub, přijede sotva dvacítka závodníků, tak vás to na pozici prezidenta musí štvát. A když se tohle začíná dít, kopete ze své silné pozice všude kolem sebe. Byla to poslední kapka, takže netrvalo dlouho a vzniklo hned několik iniciativ na odstranění Ječmínka z funkce! Jednu z nich vyvolal sám Eda Patera. Připravil podpisovou petici, vyzývající k odstoupení Romana Ječmínka z čela autoklubu. Během několika dní má 10 archů a stovky podpisů. A to číslo bude jen růst. Druhá iniciativa vznikla na Facebooku pod názvem Odstranit Ječmínka z AČR. Pokud se připojí dostatečné množství lidí, požene se to až na ministerstvo školství, a pak to má šanci na úspěch. Pokud vám není osud českého motorsportu lhostejný, přidejte se taky!
Foto: zdroj google.cz a ewrc.cz