JBR
A jedna nakonec.
- Podrobnosti
- Zobrazeno: 7856
A na závěr večeru vzpomínek se zastavím ,jak jinak,u motocyklu,který musí znát každý soutěžák.
Motocykl,který byl prakticky každý stroj originál.Kdo znal Jawu 90,ten znal i problémy s řazením.Převodovka byla vymezena setinovými podložkami a tak kdo převodovku otevřel ,už ji nikdy nedal dohromady.Tedy dal ,ale jen opravdový mistr a byl na to jediný fígl.Sestavit a vymezit nasucho a následně natvrdo.Jinak magneto na jedné straně a ,,kladívka " na druhé straně.Opravdu povedený stroj pro mladé kluky s hezkým výkonem a dobrými parametry.Bolstí byla hliníková klec s jehlami na klice-nebyl kvalitní olej a tak se to často sypalo.Kryt řetězu s gumovými roleny-to znamenalo řetězovka na věky.Prostor pro nářadí byl pod sklápěcím sedlem resp.v něm.Měl jsem vyzkoušeno,že v leže udělala cca 115 km/h,ale přesně to nevím,to už měl člověk jiné starosti,než čučet na tacháč.Už nevím přesně do kdy se vyráběla,ale vím naprosto přesně,že když se přestala vyrábět,hned v následujícím roce přijely do Ženevy na výstavu všechny japonské motocyklové továrny s převratnými stroji-naší Jawou 90 ,ale pozor již s obsahem 80 ccm.
V enduru vznikla totiž třída do 80 ccm.
Naše Jawa už tento skluz nedoběhla.
Zdraví Honza Benda