logotype
22 -December -2024 - 14:56

JBR

Slavný a zapomenutý Krospincek 1965

Jak už to bývá ,v určitém věku už nezbývá než vzpomínat,ale aspoň máme na co vzpomínat a tak trochu vzpomínek pro ty starší a možná i info pro ty mladší.
Jestli máte někdo nějakou fotku z těchto dob tak neváhejte a pošlete .
Děkuju a zdravím Honza Benda

 

Slavný a zapomenutý Krospincek 1965

vydáno 12.6.2007, text KUBA, zhlédnuto 13055x

Jawa Pionýr Cross Jiří Boubal z Jinočan u Prahy postavil repliky své první motokrosové motorky. Pionýra. Sehnaly se vraky Mustanga a „jednadvacítky“, šlo se na půdu, z archivů se vylovily dobové fotografie a prakticky kompletní výkresová dokumentace krospincka pana Kreibicha z ...

Thumbnail image for http://media.icmn.cz/Photo/img_48128O27648O12354O33O872953OIO04507O0854.jpg Jawa Pionýr Cross

Jiří Boubal z Jinočan u Prahy postavil repliky své první motokrosové motorky. Pionýra.

Sehnaly se vraky Mustanga a „jednadvacítky“, šlo se na půdu, z archivů se vylovily dobové fotografie a prakticky kompletní výkresová dokumentace krospincka pana Kreibicha z let 1962-63 a celý proces se mohl rychle rozjet.

Vidlice vlastní konstrukce
Musely se sehnat originál karburátory z ČZ 150 C, kyvka je z dvěapůle kývačky, stejně jako všechny tlumiče. Přední vidlice je kyvná a zhotovená víceméně podle fotografie Jiřího Pionýra z roku 1965. Spojková víka mají odfrézované vnitřky a navařená hliníková dýnka, která je rozšiřují.

Stupačky neušlápnete
Pinckovské řazení (1 nahoru, 2 a 3 dolů) se předělalo na „normální“ obvyklým přimontováním staré pařezovské řadičky, výfuk a podsedlák jsou zhotoveny podle dobových výkresů a parádní kola využívají pionýrovských bubnů. Kompletně se předělávaly stupačky a spodní rám, který u normálních Pionýrů ušlápl na první díře skoro každý.

Stroj vítězů
Převodovka se bude předělávat na čtyřkvalt z ČZ, a to co nejdřív, stejně jako se bude upravovat válec, jak se to dělávalo kdysi. Na to během třítýdenní stavby však nebyl čas. Celá stavba vyšla na pár tisíc, ke kterým ovšem přičtěte hodiny noční práce. V patnácti na těchto Pionýrech začínali všichni pozdější borci jako Petr Dobrý, Květoslav Mašita, Antonín Baborovský, Otakar Toman, Jaroslav Homola, Josef Císař, Zdeněk Velký, bratři Kreibichové, Oldřich Sladký, pozdější autokrosař Oldřich Musil a bratři Strakové nebo Jaroslav Peták, který se proslavil v sajdkárkrosu.

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

2024  Enduro JBR   všechna práva vyhrazena. Majitel flandermann | update for berny (netlife-ultimate.eu)