logotype
22 -December -2024 - 11:12

Napadlo mě při zhlédnutí těchto videí jak je to vlastně s českým divákem a endurem.Účast diváků na závodech endura je již několik let velmi malá a tak se spíše ptám čím to je?Proč už enduro není tím tahákem ,který dříve plnil ochozy a jezdilo se za ním stovky kilometrů?Zkuste mi někdo vysvětlit,proč se spousta jezdců/ne jen diváků/ nepřijelo podívat na vrcholné letošní klání ME do U.Janovic?Nevím.Možná tradiční výmluva -není čas?Možná je to také o tom,že když nejedu já,není tam nic zajímavého/já,já.,já,jájínek/ a nebo na soutěžích mizí zajímavé úseky a nebo jsou moc daleko od silnice a blázni ,jako jsme byli my s manželkou ,kteří šli za hezkým úsekem na celý den do lesa i 10 km, už prostě nejsou a nebudou?


Možná je to tím,že už na těch soutěžích také nepotkáváme takovou partu ,která se znala už jen ze závodů po celé republice?
Možná je to i tím,že jezdci/hvězdy/ zapomněli,že by měli jet i trochu pro diváky jako miláček Meo.
Každopádně bych chtěl ještě jednou zažít diváckou kulisu jako v tomto videu.
Dočkáme se?


Zdraví HOnaz Benda

Komentáře   

 
#3 enduro a český divákLudek Rutka 2014-01-02 09:40
Chtěl bych ještě uvést, že vím o čem mluvím,je mi 68let a motocykly jsou mým osudem od 15let,několk let jsem jezdil jako doprovod na motocyklu ve SVS Svazarmu Praha u Petra Válka a pokud termín nekolidoval s velkým mistrákem,jel jsem "pár"nižších soutěží se slušn. výsledkem,takže tehdejší skutečné hvězdy jsem vídal v "akci"dost často.Přes svoji sestru Lídu Rutkovou(o níž zde již dříve byla řeč mmj. dosud jediné,která dojela 6D ve Zlíně na J250 na"zlatou"jako továr.jezdec)js em znal i řadu lidí předch.generace ,E.Marhu,oba Roučky,J.Pudila J.Sulce a jiné.Věřte byli to lidé,kterým se koníček stal zaměstnáním a kteří byli ochotni pro svoji značku udělat maximum a hlavně to důsledně dělali.Nerad bych,aby výše uvedené vyznělo jako stýskání po "starých zlatých"časech, doufejme,že jsou snad definitivně za námi,jen bych chtěl připomenout,že i v onom bolševickém bordelu existovala světlá místa v naší motocyklové historii zásluhou těchto obětavých lidí,bohužel dnes už se asi nerodí. Honzo ahojLudek
Citovat
 
 
#2 enduro a český divákLudek Rutka 2014-01-02 09:00
O tech. úrovni jezdců svědčí i to, že ještě donedávna akceptovali moto bez start.páky(musí být přímo k popukání stát v lese v bahně např.s prázd.baterkou) .Následné je přímo utopie: mít cca 25jezdců takové úrovně,aby vozili téměř standartně Svět.trofej,Stř .vázu a tituly mistrů Evropy,jako předch.generace a ne jako dnes,kdy umístění součas."hvězd"o kolo 10.místa je úspěch a ve srovnání se světem je úroven značně pokulhávající.N akonec i na Spartu chodí více diváků než na okr.přebor.I při Sestidenní úroven značně klesla tím,že dnes startuje cca 600jezdců,ale i "jezdců,dříve max.300 nejlepších a špička má ve světě 5-6lidí ve třídě,doma ještě méně.Celá situace je o to horší,že jsme bývali zemí x-násob.mistrů světa i Evropy a o nenahraditelné zkušenosti těchto lidí jsme ani nedokázali projevit zájem,dnes je už pozdě,mnozí již odcházejí a jejich místa zabírali různí nýmandi,kteří o motocyklu a jízdě na něm nemají ani potuchy. Honzo vidím,že ani zde to nedokončím a bude to tedy do třetice
Citovat
 
 
#1 enduro a český divákLudek Rutka 2014-01-02 08:01
Nazdar Honzo!Zde máš také jednu odpověd:Myslím si,že by stačilo oprášit původní myšlenku TSM,t.j.prokáza t spolehlivost a výdrž motocyklu i jezdce,u toho navíc mechanickou zručnost a schopnost,vzhle dem k přís.regulím umět motocykl šetřit při zachování max.rychlosti.O pět zakázat výměnu ozn.dílů: t.j.rám,kyv.vid l.,stř.kol,péro vání,výfuk,zapl ombovat válec s hlavou a blokem, masku s .čís.tabulkou,v rátit duše do pneumatik,zákaz el.starteru ráno při stud.startu.Dal ší podm. je dnes již bohužel nesplnitelná a to 10-12 značek motocyklů a jejich továr.doprovodů .Skutečnost je taková,že na výrobu moto má dnes téměř monopol KTM a dle toho se chová a produkuje své "skvosty" na čínský způsob t.j.při závod. použití na 1 max.2 sezony,pak si za pouhého 1/4 milionku "přirozeně" koupíme další a o to hlavně jde.Hrozně rád bych viděl výsledky těchto výrobků,ale i dnešních jezdců při výše uvedených regulích.Jeliko ž mi zbývá málo místa,budu pokračovat v druhé části.Zatím Honzo zdravím a pokračuji následně.
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

2024  Enduro JBR   všechna práva vyhrazena. Majitel flandermann | update for berny (netlife-ultimate.eu)